Tüketiciler üzerinde yapılan bir araştırmaya göre, tüketicilerin %59’u bildiği (daha önce kullanmasa bile) markaların ürünlerini satın almayı tercih ediyor. Siz de şirketinizi ve hizmetlerini markalaştırmalı, sektörünüzde marka olmuş işletmelerle rekabet etmelisiniz.
Markalaşmak, güzel tasarımlı bir logodan, iyi yerleştirilmiş bir reklamdan veya ürünlerinizin kalitesinden ibaret değildir.
Peki markalaşmak için neler yapmalısınız?
- Sektörünüzdeki markaları araştırın
- Sektörünüzün hedef kitlesini belirleyin
- Hedef kitle için marka tanımınızı yapın
- Markanızın diğer markalardan farkını ortaya koyun
- Markanızın özelliklerini ve avantajlarını sunun
- Markanızı anlatan bir logo tasarlayın
- İşinizi anlatan bir slogan bulun
- Markanızın kısa ve etkili sunumu hazırlayın
- Markanızı işinizin her alanına entegre edin
- Markanızın hizmet ve ürünlerini için etkili bir organizasyon yapın
- İnsan kaynakları, denetim, destek ve raporlama süreçlerini belirleyin, organizasyon içinde birimler ve bölümler oluşturun
- Markanızla ilgili geri bildirimleri raporlayın
- Markanızın tüketiciye kattığı değeri gözlemleyin
- Sektörde edindiğiniz yeri tespit edin.